فروشگاه جامع تحقیقات و مقالات دانشجویی و آزمون های روانشناسی با منابع معتبر
اطلاعیه فروشگاه
.... دانلود رایگان...
مشتریان محترم و گرامی ما بعد از خرید فایل نیاز به دانلود آن دارند ، پهنای باند پرسرعت ، نامحدود برای مشتریان ما فراهم شده است. لینک دانلود مستقیم بدون محدودیت سرعت قابل دانلود با فایل منیجر بهترین تجربه دانلود را برای مشتریان ما فراهم می کند.
پرسشنامه سازگاری دانش آموزان دبیرستانی سینها و سینگ (AISS)
هدف: تفکیک دانش آموزان دبیرستانی با سازگاری خوب از دانش آموزان دبیرستانی با سازگاری ضعیف از لحاظ عاطفی، آموزشی و اجتماعی
این پرسشنامه در صدد است تا دانش آموزان دبیرستانی (گروه سنی 14 تا 18 ساله) با سازگاری خوب را از دانش آموزانی با سازگاری ضعیف در سه حوزه عاطفی، اجتماعی و آموزشی جدا سازد. فرم نهایی این پرسشنامه 60 سوال می باشد (برای هر حوزه 20 سوال).
پرسشنامه سازگاری با هدف مشاوره دانش آموزاندبیرستانی گروه سنی 14 تا 18 سال طراحی شده است. نمره کل پرسشنامه بیانگر سازگاری اجتماعی فرد است .
اعتبار و روایی پرسشنامه
پرسشنامه 20 سوالی در فرم نهایی روی نمونه 1950 نفری (1200 پسر و 750 دختر) از دانش آموزان کلاسهای اول، دوم و سوم دبیرستان که به صورت تصادفی انتخاب شده بودند، اجرا شد. نتایج حاصل از این محاسبات نشان داد که این توزیع با توزیع نرمال تفاوت ندارد
پرسشنامه مسائل جنسی( MSQ ) توسط اسنل و فیشرو والترز(1993)تدوین گردیداین پرسشنامه یک ابزار خودسنجی است که برای اندازه گیری12زیرمقیاس، مسائل جنسی انسان طراحی شده است. پرسشنامه چندوجهی مسائل جنسی دارای 60 عبارت می باشد که آزمودنی ها بایدمشخص کنند هرعبارت چقدرتناسب دارد.برای جمع آوری اطلاعات پاسخ افراد از یک مقیاس 5امتیازی لیکرت استفاده شده . هرخرده مقیاس می توانداز0تا20متغیر باشد. این 12مقیاس عبارتن ...
این آزمون دارای 10 مؤلفه و 50 سؤال می باشد، که سهم هر یک از مؤلفه ها 5 سؤال است. این مؤلفه ها عبارتند از: صفات شخصیتی، ارتباط کلامی، حل اختلاف و تعارض، پایبندی های مذهبی زوجین، روابط جنسی، مدیریت مالی و اقتصادی، تفریح اوقات فراغت خانواده، رفت و آمدهای فامیلی، تولید فرزند و فرزندپروری و نقش زن و شوهری( جدیری،1387). اين آزمون ده مؤلفه و پنجاه پرسش دارد كه سهم هر يك از مؤلفهها پنج ...
پرسشنامه هویت فردی مشتمل بر 40 سوال است که چهار بعد هویت اطلاعاتی، هویت هنجاری، هویت اغتشاشی و هویت تعهدی دانش آموزان را مورد سنجش قرار ميدهد . اعتبار و روایی برای بدست آوردن پایایی این آزمون از 30نفر پیش آزمون گرفتیم و از طریق نرم افزار Spss ضریب الفای کرنباخ برابر با 87/0 که حد مطلوبی است بدست آمد. نوع فایل: قابل ویرایش فرمت فایل: doc تعداد صفحات : 3 صفحه ...
این پرسشنامه در سال 2005 میلادی توسط دکتر اس. چانداران هری ساخته شده وبا 66 سوال که به صورت جملات خود گزارش دهی می باشد، استرس را مورد سنجش قرار می دهد. پرسشنامه 39 سوالی استرس جدول A: مقادیر همبستگی بین عامل ها جدول B : همبستگی پرسشنامه سلامت روان با عوامل پرسشنامه هری جدول C : همبستگی زیر مقیاس نشانه های جسمانی پرسشنامه سلامت روان با عوامل پرسشنامه هری جدول D : همبستگی زیر مقیاس اضطراب و ب ...
پرسشنامه سبک های یادگیری کلب (2005) كلب براي سنجش سبكهاي يادگيري، پرسشنامهي سبك های يادگيري را تدوين كرده است. اين پرسشنامه دوازده سؤال دارد و برای هر يك از سؤالها 4 پاسخ پيشنهاد ميدهد. پاسخهاي پيشنهادي را بايد از نمرهي 1 تا 4 رتبهبندي كنید. با جمع امتياز هر يك از اين 4 گزينه در 12 جملهي پرسشنامه ( یعنی امتیاز گزینه های هم شماره در 12 ...
گويه هاي پرسشنامه جهت گزيني هدف از وندي ويل( ١٩٩٧ ) و اليوت و مك گريگور ( ٢٠٠١ ) اقتباس شده است. اين پرسشنامه چهار عامل-جهت گيري يادگيري، عملكرد-گرايشي، عملكرد-گريزي و بلاتكليفي در جهت گيري هدف را ارزيابي مي كند . براي تعيين تعداد عوامل از معيارهاي نمودار اسكري استفاده شد . بدين صورت با توجه به شيب نمودار عوامل آشكار شده در شيب تند نزولي، به عنوان عوامل اصلي قلمداد شد و عواملي ناديده انگاشت ...
در پژوهش حاضر جهت سنجش مسئولیت پذیری از مقیاس مسئولیت پذیری عبدل و ابراهیم (2002) استفاده شده است. بر مبنای اطلاعات حاصل از منابع مربوط به موضوع پرسشنامه ای مشتمل بر 12 سوال بر مبنای مقیاس لیکرت توسط عبدل و ابراهیم(2002) تهیه و تنظیم شد. شیوه نمره گذاری این پرسشنامه بصورت طیف لیکرت میباشد(هیچ وقت = 1 و تقریباً همیشه = 5). جهت بررسی روایی محتوا در پژوهشی که توسط عبدل و ابراهیم(2002) انجام شد، پرس ...
از این مقیاس(واتسون، کلارک و تلهگن، 1988)برای اندازهگیری عاطفه مثبت ( AP ) و عاطفه منفی ( AN ) استفاده شده است. مؤلفین این مقیاس، جهت برآوردن نیاز به یک مقیاس پایا و معتبر، که هم خلاصه باشد و هم راحت قابل اجرا باشد، یک مقیاس 20 مادهای با عنوان PANAS تدوین کردند. آزمودنیها بر روی یک مقیاس 5 نقطهای از 1(خیلی کم)تا 5 (خیلی زیاد)نشان می&rl ...
این ابزار هم برای سنجش سوگیری توجه و هم برای اصلاح آن مورد استفاده قرار میگیرد. در ابتدا یک علامت + در وسط صفحه جهت ثابت کردن محل توجه آزمودنی ظاهر داده میشوند. 50 % موارد پروب جانشین محرک خنثی شده و 50% موارد جانشین محرک مرتبط با موادمخدر میشود. تکلیف آزمودنی این است که جهت پروب را به درستی مشخص کند از آزمایه پروب دات برای اصلاح سوگیری توجه نیز استفاده میشود. برای اصلاح ...
ابزار مورد استفاده در این تحقیق پرسشنامه محقق ساخته ای می باشد که با استفاده از تعیین مولفه های مهم تربیت شهروندی در برنامه درسی تحقیقات پیشین که در این زمینه صورت گرفته است تعیین گردید و پس از تایید اساتید راهنما و مشاور اجرا شد . در ابتدا برای تعیین پایایی ابزار مورد نظر روی 60 نفر از معلمان زن و مرد اجرا شد. این پرسشنامه جهت بررسی برنامه درسی دوره راهنمایی در نظر گرفته شده است و فاقد مش ...
تمام متغیر ها پژوهش از سطح اندازه گیری رتبه ای برخوردارند بجز جنسیت افراد که سطح اندازه گیری آن فاصله ای است.در این پژوهش به منظور اندازه گیری پاسخ ها ی ارائه شده از طیف لیکرت استفاده میشود. طیف لیکرت :نگرشی هست که پاسخگو می تواند نظرات موافق و مخالف خود را ابراز کند. طیف لیکرت یک نمودار فاصله ای است که می تواند ،نگرش – تعلقی باور و احساسات پاسخگو را تعیین کند. در این تحقیق 21 سوال در 5 بع ...
پرسشنامه تمايلات غرق شدن (ITQ) توسط ويتمر و سينگر (1998) ارائه شد و به بررسي توانايي فرد در درگيرشدن و مشاركت در تجارب روزانه ميپردازد و به فناوري نيز بستگي ندارد (مانيا و چالمرز، 2001). ITQ از سه خرده مقياس تشكيل شده است: بازي فوكوس مشاركت روايي و اعتبار ITQ براي بررسي روايي سازه ITQ، از روش تحليل عاملي استفاده شد. به اين منظور، پاسخهاي 437 آزمودني (همه آزمودنيهاي پژوهش) با روش تحلي ...
مقیاس MAAS یک آزمون 15 سوالی است که براون و ریان (2003) آن را به منظور سنجش سطح هشیاری و توجه نسبت به رویدادها و تجارب جاری در زندگی روزمره ساختند. سوال های آزمون سازه ذهن آگاهی را در مقیاس شش درجه ای لیکرت (از نمره یک برای «تقریبا همیشه» تا نمره شش برای «تقریبا هرگز») می سنجد. این مقیاس یک نمره کلی برای ذهن آگاهی به دست می دهد که دامنه آن از 15 تا 90 متغیر بوده و نمره با ...
این مقیاس در سال 1989 توسط کارول ریف ساخته شده است. این آزمون 84 سؤال و 6 عامل را دربر میگیرد. شرکتکنندگان در مقیاسی 6 درجهای (کاملاً مخالف تا کاملاً موافق) به سئوالات پاسخ میدهند. چهل و هفت سؤال، مستقیم و سی و هفت سؤال به صورت معکوس نمرهگذاری میشوند. ریف برای بررسی روایی ابزار و سنجش رابطۀ آن با سنجههایی که صفات شخصیتی را میسنجیدند، و در ضمن شاخص بهز ...
برای یادگیری بهتر، دانش آموزان تشویق میشوند. درختی را مجسم کنند که دارای تنهی محکمی باشد. و به این تنه شاخه های محکمی چسبیده باشد و این درخت ریشه ی محکمی داشتهباشد... هدف های آموزشی در این مرحله عبارتنداز: 1- برنامه ریزی 2- رعایت نظم و قواعد حل مسئله و احترام گذاشتن به ایده ها و افکار دوستان و هم کلاسیها در طی بحث و گفتگو 3- ترتیب بن ...
آزمون تصویر آدمک گودیناف به طور کلی روش نمره گذاری در آزمون تصویر آدمک گودیناف از این قرار است که به هر قسمتی از تصویر یک نمره تعلق می گیرد که مجموع آنها 51 تجاوز نمی کند. با استفاده از جدول مخصوص، نمره خام تبدیل به سن عقلی می شود و از رابطه 100× سن تقویمی ÷ سن عقلی بهره هوشی کودک بدست می آید. نوع فایل: قابل ویرایش فرمت فایل: doc تعداد صفحات : 5 صفحه ...
ساخت آزمون آزمونهای نابسته به فرهنگ کتل برای سه سطح زیرپیش بینی شده است. مقیاس 1. برای کودکان 4 تا 8 ساله ، برای کودنها و برای بزرگسالانی که در بیمارستانهای روانی بستری هستند. مقیاس 2. برای کودکان 8 تا 13 ساله ،برای بزرگسالانی که کمتر از دیپلم سواد دارند و برای اکثر کسانی که بیش از 50 سال دارند. مقیاس 3. برای سطوح بالاتر از دیپلم ، برای دانشگاهیان و بزرگسالان باهوش. آنچه در زیرمی آید مقیاس ...
خود پنداره بدني يك واسطه مهم در پيامدهاي ورزش است. پژوهش اخير ثابت كرده است كه خودپنداره بدني براي بالا بردن سطوح فعاليت بدني و رشد مهارتي مرتبط با انواع ورزش فراتر از چيزي كه بوسيله اندازهگيريهاي قبلي مهارت و فعاليت توصيف ميشود، ارتباط دارد. خودپنداره بدني يك زمينه محتاطانه برگرفته از مدل خودپنداره سلسله مرتبهاي و چندبعدي شاولس هابنر و استانتون(1976) ارائ ...
هدف: اين ابزار ديدگاه فرد نسبت به موفقيت را مورد ارزيابي قرار ميدهد. نحوه تكميل: عبارات زير را بخوانيد و مطابق مقياس مورد نظر، گزينه انتخابي را با علامت دايره مشخص كنيد. الف= موافقم ب= تا اندازهاي موافقم يا نميدانم. ج= مخالفم نوع فایل: قابل ویرایش فرمت فایل: doc تعداد صفحات : 5 صفحه ...
هدف: سنجش ارزشها و نمودهای فرهنگی و هنری در سه شاخص: 1- تجسم یافته یا سرمایه بدنی و فردی (مهارت ذهنی، مهارت در بیان مطالب درسی) 2- عینی (مصرف کالاهای فرهنگی، تملک کالاهای فرهنگی، علاقمندی به هنر) 3- نهادی (مدارک تحصیلی) نوع فایل: قابل ویرایش فرمت فایل: doc تعداد صفحات : 4 صفحه ...
هدف: ارزیابی نگرش افراد درباره ابعاد تصویر بدنی خویش این صفحات شامل مواردی مرتبط با افکار، احساس و رفتار فرد می باشد.در هنگام تکمیل پرسشنامه هر کدام از موارد را به دقت خوانده و تصمیم بگیرید که کدامیک از آنها به شخصیت شما نزدیکتر است. نوع فایل: قابل ویرایش فرمت فایل: doc تعداد صفحات : 6 صفحه ...
«پرسشنامۀ اضطراب شناختی» که توسط لیندسای و همکارانش (1987) تنظیم شده است ، فهرستی از دوازده مورد از رایج ترین افکاری است که با احساس های اضطراب همراهند و از یک نمونه درمان جویان مضطرب به دست آمده اند . پاسخ های این آزمون هم در یک مقیاس چهار نمره ای ، ارزیابی می شوند نوع فایل: قابل ویرایش فرمت فایل: doc تعداد صفحات : 1 صفحه ...
شامل : به عنوان ابزار غربال گيري screening براي بررسي آسيب مغزي احتمالي به كار مي رود. شامل 9 طرح است كه بر روي كاغذ A4 بايد كشيده شود. - ارزشيابي بر اساس ميزان دقت، صحت و يكپارچگي انجام مي شود. - در سال 1938 توسط لورتا بندر گردآوري شد. - هر اندازه افراد انطباق يافته و سازگارتر باشند احتمال بيشتر دارد كه به طرح ها به شيوه اي مربوط به هم و يكپارچه پاسخ دهند. ـ سيستم اجراي هاتHutt ...